9 czerwca 2016 Udostępnij

Organizacja konferencji prasowej cz.1

Przygotowanie oraz organizacja konferencji prasowej jest w wielu firmach niezbędnym minimum, dzięki któremu mogą zaistnieć w mediach i zapisać się w pamięci swoich potencjalnych klientów i kontrahentów. Dobrze zorganizowana konferencja prasowa powinna bez problemu przynieść nam pożądany rezultat w postaci pozytywnych komentarzy i zainteresowania w środowisku, w jakim prowadzimy swój biznes. Wiele osób jednak w sposób bardzo niechlujny i nieciekawy organizuje swoje konferencje. Wg nich nieważne jak jest zorganizowane spotkanie, ważne, że jest. Nie jest to dobre podejście do tego tematu i może przynieść nam więcej szkód niż pożytku. Nie chcemy przecież, aby źle mówiono o nas i o naszym podejściu do biznesu. A w taki sposób możemy być odbierani poprzez nieodpowiednie i niezaplanowane organizacje imprez dla prasy.

Wg wielu osób związanych z mediami wystarczy zachować kilka podstawowych zasad, aby nasza konferencja prasowa odbyła się w przewidziany i profesjonalny sposób. Pierwszą z tych zasad jest znajomość swoich odbiorców. Wielu przedsiębiorców robi poważny błąd i nazbyt stara się mydlić oczy na konferencji, na którą zaproszeni zostali dziennikarze. Jest to jeden z najczęstszych błędów. Tego typu konferencja powinna zawierać fakty i plany na przyszły rozwój naszego przedsiębiorstwa, a nie piękne modelki wyginające się do obiektywów kamer. Tego typu zabiegi dobre są na targach produktowych w celu promocji naszej oferty wśród klientów, a nie na konferencji prasowej.

Innym często popełnianym błędem w organizacji konferencji jest nuda. To, że zorganizowaliśmy konferencję, nie wystarczy. Z dobrej strony pokażemy się, jeżeli zorganizujemy rozrywkę dla reporterów. W dobrym guście jest organizacja bankietu lub koncertu jakiegoś artysty na poziomie – nie koniecznie kogoś bardzo znanego.

W kolejnym artykule dowiecie się o kolejnych błędach, jakie popełniane są nawet przez doświadczone agencje marketingowe podczas organizacji konferencji prasowych oraz wystaw lub targów produktowych.

 

 

Ambroży fusion

Opis autora #2